Effectief klanten winnen voor je bedrijf
Helaas is berendsen-partners.nl hier niet langer beschikbaar. Probeer in plaats daarvan detransitiekamer.nl.
Voor zowel startende als ervaren ondernemers geldt: zonder klandizie geen succes (lees: omzet). Het is dus zaak om vanaf het allereerste begin aan je klantenbestand te werken. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Hoe win je (nieuwe) klanten voor je bedrijf? Eigenlijk zijn er tal van manieren, maar deze zijn niet allemaal even effectief. Om je wat werk uit handen te nemen, presenteren we hieronder enkele slimme tips en tricks om direct klandizie te werven. Wel zo makkelijk, niet?
Boost je klantenbestand met deze tips en tricks!
- Wees vindbaar op het world wide web. Veel bedrijven maken niet of nauwelijks gebruik van de kracht van digitale marketing en spelen zodoende verstoppertje op internet. En we weten allemaal van vroeger: wie zich goed weet te verstoppen, wordt nooit gevonden. Het omgekeerde is uiteraard ook waar. Wie zijn bedrijf online exposure weet te geven, zorgt ervoor dat klanten hun weg (eerder) weten te vinden. Gebruik dan ook SEO (Search Engine Optimization) marketing om hoger te ranken op Google en zo je zaak meer naamsbekendheid te geven. OnlineCasinoGids.com is wat betreft zoekmachineoptimalisatie een voorbeeld van hoe het moet!
-
Wees herkenbaar. SEO marketing alleen is niet voldoende om naam te maken voor je bedrijf. Je moet je zaak en diensten/producten ook actief promoten. En dat kan op allerlei manieren, maar de meeste effectieve methodes zijn - volgens Entrepreneur - online te vinden: social media, Facebook-ads en e-mail marketing. Met andere woorden: maak vooral gebruik van de moderne technologieën om te werken aan de herkenbaarheid van je zaak. Dat is niet alleen een stuk eenvoudiger, maar vooral veel effectiever.
-
Doe aan klantenbinding. Bouw een positieve relatie op met je klantenbestand, zodat je daar later de vruchten van kan plukken. Daarvoor hoef je niet constant te strooien met kortingen en gratis producten/services, maar moet je gewoon jouw doelgroep aan je platform (site, blog, social-media) weten te binden. Dat laatste doe je uiteraard met kwalitatieve content. Vandaar dat het ook geen slecht idee is om te investeren in een ervaren copywriter. Maar als je zelf een vlotte pen hebt, dan is dat uiteraard een onnodige kostenpost.
Maak van klantenwerving een dagtaak. Wie namelijk veel tijd en energie steekt in het winnen van klanten zal op den duur worden beloond. De aanhouder wint, zeg maar. Gebruik dus altijd een uurtje van je dag om je marketing te optimaliseren.